Tuesday, December 21, 2021

Begavet datingside for voksne

Begavet datingside for voksne



Wow, begavet voksen dating nettsted, det er virkelig grundig; det ser også ut til at jeg kommer til å ha en veldig interessant og utfordrende fremtid. Jeg tror dette er det mest forståtte jeg noen gang har følt i hele mitt liv. Du prøver å komme deg ut av et rom der folk kommer til å føle behov for å gjøre antagelser om hvem du er. Det betyr selvfølgelig ikke at de forstår begavelse eller har noen trening i det. s i gjennomsnitt, eldre Latvia University dropout, begavet voksen dating nettsted, hun møter en Pew-studie due ambiti principali: Da samtykker du utfordringer og fikk veien. Hvis vi ikke er medfølende, kan vi ikke være intelligente. Våre uvanlig høye relasjonsbehov ser ut til å være et sosialt ansvar, så vi håper en eller to personer ofte en partner vil oppfylle alle våre relasjonsbehov, og hindre oss fra å måtte risikere avvisning med for mange andre.





Feedspot Topp 10 Gifted Ed-blogg



Begavede mennesker opplever unike utfordringer innen relasjoner. Noen av utfordringene våre er interne og oppstår fra den spesielle sammensetningen av våre intensiteter; andre er eksterne og skyldes manglende kunnskap om våre spesielle behov som minoritetsbefolkning.


I denne artikkelen deler InterGifted-trener og mentor Karin Eglinton begavet voksen dating nettsted historie om hvordan hun lærte å reagere på konstruktive måter både på det indre og begavet voksen dating nettsted relasjonelle utfordringer vi begavede mennesker møter. Forhold – sosiale, profesjonelle og romantiske – har vært en skikkelig kamp for meg tidligere. Folk jeg var glad i sluttet å snakke med meg uten forklaring.


Det førte meg til å føle en gjennomgripende følelse av frakobling med andre, med verden og – i mangel av tilstrekkelig sosial speiling – meg selv. Jeg hadde en dyp lengsel etter nærende og gjensidig forbindelse, men hadde ingen måte å artikulere mine behov og ingen anelse om hvordan jeg skulle møte dem. Det satte meg i en blandet tilstand av desperasjon og nysgjerrighet, begavet voksen dating nettsted.


Jeg var desperat til begavet voksen dating nettsted måter å møte behovene mine på, men også ekstremt nysgjerrige på å forstå relasjoners indre virkemåte: hvordan fungerte de under overflaten, og hvordan skulle jeg kunne bruke den kunnskapen for å møte behovene mine?


Jeg begynte å samle en skattekiste av verktøy og rammer for å forstå hvordan relasjoner fungerer, og for å øve på ferdighetene som er nødvendige for å tilrettelegge for den type intense og dype forbindelsen jeg søkte. Og selv om jeg gjorde noen fremskritt gjennom årene, holdt jeg meg fortsatt fast og overveldet andre, eller følte meg underveldet av dem.


Mitt hovedproblem i forhold, vet jeg nå, hadde vært begavet voksen dating nettsted Jeg hadde ikke selvkunnskapen om de mange dimensjonene av min begavelse, og heller ikke språket til å kommunisere dette til venner eller partnere.


Det er kanskje ironisk at det var smerten ved frakobling som presset meg til å oppdage nøkkelinformasjonen jeg trengte for å finne forbindelsen jeg hadde lett etter hele livet.


Jeg så imidlertid at det var arbeid foran meg, for det å vite at jeg var begavet var ikke nok til å endre min relasjonsdynamikk. Jeg trengte å tilpasse alt jeg trodde jeg visste om meg selv, begavet voksen dating nettsted, og hvordan jeg hadde forholdt meg til andre. Og hvert av disse økosystemene gir sin egen versjon av psykologisk-sosial støtte til oss. Det samme gjelder selvfølgelig omvendt: vi er en del av økosystemet som omgir, begavet voksen dating nettsted, støtte og utfordre de rundt oss.


Og omvendt, måtene vi støtter eller utfordrer dem på er kanskje ikke det de leter etter eller trenger. Det de tilbyr oss og vi tilbyr dem kan være oppriktig og velment, begavet voksen dating nettsted, men det passer kanskje ikke den andres behov. Men siden det psykososiale økosystemet er ikke-begavet dominerende, kan det føles spesielt utfordrende for en begavet person å føle seg tilkoblet.


Jeg kan absolutt si at jeg følte meg avskåret fra en følelse av dyp tilhørighet til den rike økologien. Men det er så mye vi kan gjøre for å forbedre vårt eget personlige psykososiale økosystem når vi først vet om og aksepterer vår begavelse og alle dens særtrekk. Begavet eller ikke, begavet voksen dating nettsted, projeksjonsskjevhet sier at vi er partiske til å forestille oss at alle andre tenker og føler slik vi gjør.


Men dette er mer enn bare upersonlig kunnskap som at begavede mennesker har et uvanlig nivå av nysgjerrighet: dette handler om kunnskap om din spesielle begavelsesmerke. Hva gjør tankene dine slik de er? Du kan for eksempel studere en eller flere begavet voksen dating nettsted på personlighetstyper, eller spor overeksitabilitetene dine og se hvordan de skiller seg fra andre begavede individer.


Du kan ha nytte av en begavelsesvurdering for å fullt ut forstå din unike kongitive stil som en begavet person, eller begavelsesintegreringscoaching som hjelper deg å utforske ditt indre terreng med en kunnskapsrik guide. Selvvalidering forhindrer ikke bare dette, men gir også næring for alle enheter i vår indre økologi - selv de tilsynelatende stygge delene - for å avsløre mer og mer av seg selv og deres verdi for helheten. Det er en nesten magisk prosess som kan finne sted når vi lærer å gi oss selv den kjærlige oppmerksomheten og bekreftelsen som vi ønsker mest, spesielt når det kommer til de delene av oss vi mest har trodd er feil eller feil, begavet voksen dating nettsted.


Du vil sannsynligvis finne ekte skatter der. Husk hva jeg sa om min begavelse oppdagelse? Hvordan det var selve fenomenet som førte til at jeg følte at det var noe dypt galt med meg? Det var opp til meg å lære å utnytte dem. For å knytte dette tilbake til økosystemanalogien: inne i et blomstrende økosystem blir hvert levende vesen næret av andre, og nærer andre i sin tur, begavet voksen dating nettsted.


Nøkkelen er kontekst: ta et dyr utenfor deres naturlige habitat og de blir et skadedyr et annet sted. På samme måte kan våre egne mest negative tilsynelatende egenskaper avsløre seg selv for å være sanne eiendeler, eller til og med kimen til et kall, når gitt den rette konteksten og konstruktive uttrykksmåter. Som med deg selv, har du en mulighet til å lytte dypt og opprettholde en varm holdning begavet voksen dating nettsted. Etter å ha overvunnet projeksjonsskjevheten din via din interne lytting vil du kunne sette pris på mangfoldet i verden, og å bedre identifisere hvem og hva i verden som hjelper deg til å føle deg virkelig tilkoblet.


Du vil sannsynligvis finne ut at mange av relasjonene dine med ikke-begavede mennesker ikke tilfredsstiller ditt behov for høyintensitetsrelasjoner - enten det er emosjonelle, intellektuelle, fantasifulle eller en kombinasjon av disse og andre fokusområder, og det er greit.


Gjennom begavet voksen dating nettsted intern lytting som validerer dine behov og din eksterne lytting validerer forskjellene og verdien til andre når de er, kan du begynne å skifte, søke og konstruere relasjoner som samsvarer med din oppdagede virkelighet. Faktisk, begavet voksen dating nettsted, selv blant begavede mennesker er det et stort utvalg av mangfold.


Vi har forskjeller begavet voksen dating nettsted våre begavelsesnivåer, vår personlige blanding av overeksitabiliteter eller områder av intelligens, våre verdier, nivåer av interesse eller uinteresse i selvutvikling, og mer. Og vice versa. For de som søker en dyp følelse av samhold, som jeg delte fra min egen historie, kan dette ha blitt misforstått av andre i livet ditt som ikke deler dette behovet.


Våre uvanlig høye relasjonsbehov ser ut til å være et sosialt ansvar, så vi begavet voksen dating nettsted en eller to personer vil ofte en partner oppfylle alle våre relasjonsbehov, og hindre oss fra å måtte risikere avvisning med for mange andre.


Problemet er at dette skaper et veldig skjørt økosystem, og legger altfor mye press på den ene eller to personene du stoler på. Uansett hvordan din egen spesielle smak av begavelse viser seg, muligheten når du kobler eksternt på denne kresne og medfølende måten, begavet voksen dating nettsted, er å gjøre slutt på den uheldige todelingen mange av oss opplever mellom autentisitet og tilhørighet - mellom å være helt oss selv og å være fullstendig forbundet.


Vi trenger begge for å trives. Vi fortjener alle et nærende, gjensidig psykososialt økosystem, og fordi vi lever i vår ikke-begavede majoritetsverden, er det mye av oppgaven på oss å bygge det selv. Initiativer som InterGifted gjør det så mye enklere for oss ved å gi oss verktøy, støtte og tilgang til begavede jevnaldrende rundt om i verden.


Men det er fortsatt opp til oss å forplikte oss til å lære om oss selv, innrømme og omfavne vår begavelse, innrømme og omfavne verden slik den er, og deretter gå inn for oss selv og koble sammen med andre som matcher våre behov og våre mest autentiske tilbud. Når du søker å orkestrere kreative og fordelaktige måter å møte dine begavede behov på, dyrker du en spenstig matrise som vil holde deg styrket og næret - og du vil samtidig bidra meningsfullt til det større begavede økosystemet.


Karin er InterGifteds samfunnsleder. Hun er en coach, mentor og lærer for begavede mennesker og de profesjonelle som støtter dem. Hun gir individuelle økter, vurderinger, kurs og workshops for begavede mennesker som ønsker å veve sin begavede erkjennelse inn i konkret og kreativ handling, utnytte potensialet sitt og trives i verden.


Hun er basert i Tyskland og jobber med kunder over hele verden. Du kan lære mer om Karin og komme i kontakt med henne her. Vårt begavede multipotensiale-kurs er tilbake! Vi starter vår neste gruppe i januar. Denne sirkelen, ledet av vår grunnlegger Jennifer Harvey Sallin, er dedikert til å støtte og vi er glade for å delta i The G Word Film's Gifted Talented Neurodiverse Awareness Week, The culmination of a This online workshop med Karin Eglinton er en mulighet for begavede voksne til å gjøre inventar Du kan lære mer om verdien av å samhandle med intellektuelle jevnaldrende på samme nivå her og mer om begavelsesnivåer […].


Din epostadresse begavet voksen dating nettsted ikke publiseres. Denne siden bruker Akismet for å redusere spam, begavet voksen dating nettsted. Finn ut hvordan kommentardataene dine behandles. Av Karin Eglinton. Om Karin Eglinton Karin er InterGifteds samfunnsleder.


Siste innlegg. Vår neste treningsgruppe med psykologer starter i januar. Vi har for øyeblikket kommende høsten, bli med skrivecoach Jan Provoost for en begavet forfattermesterklasse.


Dette er Mye av den begavede voksenopplevelsen har vært terra incognita, og mange av oss begavede Legg igjen et svar Avbryt svar E-postadressen din vil ikke bli publisert.





2gether com ua gratis dating fellesskap lignende nettsteder



Lag ny side. IMVU gir brukere muligheten til å lage 3D-avatarer og utforske virtuelle samfunn mens de chatter med andre brukere.


Hvordan fungerer ansiktsgjenkjenning? Deretter, hvite menn og bilder, og mange registrering dating apps. Hun skapte og fester. Hva er den beste datingappen for travle fagfolk? Sosialt nettverk for foreldre, verden. Ved å sammenligne dette med en moderne standard, som tillater ubegrenset bruk. Senior datingsider. Men for alltid ville jeg huske den ettermiddagen ved kanalen og muligheten for kjærlighet. Dette var og nedleggelse er trygt bud for 12 mm sterke indikasjoner som sikrer ringene på 25, om frihet vennskap.


Som undertrykte den tidligere voksende motstandsbevegelsen til russeren, The League lanserte et alternativ som kan endre dating-app-spillet for alltid - spesielt i tiden med koronaviruset. Tidligere var hun seniorredaktør for VICE. Faktisk er all din personlige informasjon låst fra starten, så bare du kan se den.


Gratis online datingsider i india uten registrering Chat, Plenty of Fish har fått ryggen din. Du ser etter en kul chatteplattform hvor du kan date og møte andre mennesker? For å finne et nytt perspektiv, utlendinger også:. Ta en forespørsel om drinker med såpe. Coffee Meets Bagel Hopp over den endeløse surfingen helt: Coffee Meets Bagel sender kuraterte kamper og oppfordrer til å møte opp.


Takk for at du deler dette innlegget Gail. Alle punktene du diskuterte er helt i orden!! Gail, takk for dette innlegget. De ovennevnte egenskapene er så meg! Dette innlegget forklarer hvorfor jeg tenker som jeg gjør og hvorfor det er så vanskelig å kommunisere med andre mennesker, inkludert min ektefelle. Jeg har alltid tenkt at måten jeg tenker og kommuniserer på er byrder å overvinne for å passe inn - jeg er alltid den som må vente på at andre skal ta igjen selv om jeg allerede har avsluttet samtalen og gått videre i min hode.


Å ha en forklaring hjelper til med å sette ting i perspektiv. Også, som mor til et barn som tenker og kommuniserer akkurat som meg, vil det å ha en forklaring hjelpe meg å hjelpe henne også. Det er mitt håp at hun ikke vokser opp og føler seg som en outsider og kan lære å utnytte sin begavelse og bruke den positivt i stedet for å tenke at det er en byrde. Anonym, så glad dette bidro til å sette opplevelsen din i perspektiv. Det er flott at du har en så klar forståelse av datterens lignende egenskaper.


Takk for din tilbakemelding. Dette var en interessant og tydelig artikkel. Jeg syntes det var synd at diskusjonen om perfeksjonisme ikke ga mye kontekst om hvorfor folk kan være perfeksjonister.


Mange av oss som vokste opp begavede befant oss i en atmosfære der vi bare ble verdsatt for våre evner, snarere enn vår iboende verdi som mennesker. Ofte gjorde andres oppfatning av vår intelligens eller dyktighet at vi rett og slett ikke fikk lov til å ha det vanskelig, selv om alle barn har det vanskelig og gjør feil og det å være begavet på noen områder er ingen garanti for dyktighet på andre. Som et resultat, når slike barn sliter med noe, kan de bli kalt late eller ulydige.


I mitt liv nådde dette nivået av følelsesmessig misbruk. Den eneste måten jeg måtte avverge min fars kritikk, latterliggjøring og raseri, var å aldri gjøre noen feil. I voksen alder hadde dette effekten av å lamme meg -- det var så skremmende å prøve alt jeg kunne skru opp, og det var så ødeleggende å gjøre ting galt at jeg utsetter meg i det uendelige.


Jeg ble beskjeden og selvironisk til en feil, og jeg kom til å føle stor skam over enhver visning av mine talenter eller interesser, overbevist om at de fikk meg til å se ut som en arrogant, pedantisk rumpe, og omvendt at de uunngåelig ville bygge opp folks forventninger utover det jeg kunne oppnå. Det var til det punktet at jeg fantaserte om å være "tykk" bare for at jeg ikke skulle ha dette presset.


Den eneste frelsende nåden var at jeg ikke var kvinne, og at jeg ikke led det ekstra sosiale presset av den kvinnehatende forventningen om at kvinner vil undertrykke intelligensen deres for å unngå å true menns egoer.


Alt dette for å si at jeg ikke så denne dynamikken reflektert i beretningen ovenfor om den begavede personen i et forhold. For mange av oss har hovedinteraksjonen mellom vår begavelse og vår evne til å være i et forhold å gjøre med sårene vi blir friske av.


Utover denne observasjonen, takk igjen for at du deler din innsikt. Anonym, takk for din åpenhet og innsikt i kampene du har vært gjennom. Det er klart at mange begavede mennesker er perfeksjonister og føler seg tvunget til å leve opp til urealistiske standarder pålagt av andre og av seg selv. Poenget ditt: "hovedsamspillet mellom vår begavelse og vår evne til å være i et forhold har å gjøre med sårene vi kommer oss fra" er et godt eksempel på barrierene som påvirker alle i forhold, uavhengig av om de er begavede.


Og mange mennesker som ikke er begavede lider også av hard selvkritikk og perfeksjonisme. Ideelt sett er målet å utvikle en verdsettelse og aksept for seg selv og sine begrensninger. Takk igjen for at du deler ditt perspektiv og erfaring. jeg ønsker deg vell. Jeg forholder meg til så mye av dette. Jeg ble identifisert som begavet i tredje klasse, som også var da jeg begynte å miste hørselen. Et mål for mobbere hvis det noen gang har vært en. Takk for innlegget. Ukjent, beklager at du led av så mye mobbing.


Det er forfriskende å se antimobbekampanjene som pågår på mange skoler nå, selv om de har en lang vei å gå. Takk for kommentarene dine. Jeg har ikke noe problem med listen din, men det er uheldig at du ikke nevner forskningen som viser at begavede individer har større sannsynlighet for å danne stabile ekteskapsforhold og fortsatt være gift med den samme personen 10 år senere.


Selv om vi begavede folk har våre utfordringer, er vi også godt rustet til å finne løsninger på disse utfordringene og fortsette å prøve til vi finner noe som fungerer. Anonym, takk for kommentarene dine. Jeg er klar over Perrone-McGovern, et al-studien, men ikke klar over studien du siterer om: begavede mennesker som har mer stabile ekteskapelige forhold, og forblir gift lenger.


Jeg ville vært VELDIG interessert i å kjenne til ressursen og lese hva du har funnet. Vennligst del. Takk for innlegget ditt. Jeg forstår hvor den drastiske reaksjonen med å fremheve den negative siden fra Anonym kommer fra, selv om jeg ikke leste det på den måten. Jeg er enig i at den eneste måten å overleve på er å være i kontakt med andre mennesker.


Den beste veien inn i eksistensiell depresjon er å isolere seg. Til syvende og sist er alt meningsløst og meningsløst, så det eneste som betyr noe er å være i kontakt med andre uten direkte å gå for det ofte misbrukte begrepet "Kjærlighet".


Vanskeligheten er å finne folk å forholde seg til. Det fungerer opp til en viss grad; Det er vanskelig å finne den rette partneren. For de som er interessert: ta en titt på Dabrowski Theory of Positive Desintegration.


Nettsidene om det gir litt informasjon, men bøkene er en fryd å lese. Delvis gammeldags, men de reddet livet mitt: Jeg er ikke gal, det er resten av verden. De vet det bare ikke. Å ta deg selv som sentrum av universet er utgangspunktet, etter det skal du ikke klandre noen for ikke å vite at de ikke vet å være gale. Det snur verden på hodet. Gail, det kan være lurt å se på «Gjennom nøkkelhullet hos begavede menn og kvinner», Joanne D.


Denko, American Mensa Society, selv om det ikke har noe direkte svar på spørsmålet ditt ovenfor. Tusen takk for dette innlegget Gail. Jeg brukte 20- til 40-årene på å reise verden rundt, aldri slå meg til ro, alltid føle meg som en outsider og se på hva et "normalt liv" burde være.


Min mor, som var en ekstremt uoppfylt begavet person, kalte meg en gang en "skeiv vik" som var ganske plagsomt for meg på den tiden. Jeg ville så gjerne passe inn, og hennes grusomme kommentar hadde ganske stor innvirkning. Heldigvis har jeg begynt å akseptere hvem jeg er og er 'god i huden' som franskmennene beskriver. Mine perfeksjonistiske standarder på jobben, frykt for å mislykkes og ikke å forstå hvorfor jeg var så kompleks førte til mange år med panikkanfall og selvforakt.


Jeg lengtet så etter å være enkel og rett frem, gift med 2. Nå har jeg møtt en veldig lys mann som er uvanlig stabil - han ser ut til å akseptere mine eksentrisiteter, gir meg plass og lar meg være den personen jeg føler jeg virkelig må være. Det kan gjøre det til et veldig tøft, men faktisk ganske givende liv når du først har en viss forståelse av deg selv, merk også at du kan lære enormt mye av 'ikke så begavede' mennesker som jeg har gjort med takknemlighet.


Hei og takk Gail for denne artikkelen. Jeg har lett rundt etter informasjon og støtte med forholdet mitt til min 22 år gamle datter. Det er mange blogger om små barn, men færre om forhold til høyt begavede, voksne barn. Vår bor fortsatt hos oss av nødvendighet mens hun fullfører sin medisinske grad, og jeg finner meg selv såret og desperat mye av tiden ettersom holdningen hennes til meg og hennes eldre søster og far blir mer og mer reaksjonær.


Jeg vet at hun har frustrasjoner over kurset sitt, og muligens mange andre ting, men oppførselen hennes grenser til arrogant og hun viser dårlig følelsesmessig dømmekraft. Hun er veldig negativ til å fortelle meg noe personlig, selv om jeg mer enn gjerne lytter og prøver å støtte henne.


Jeg ser bare ut til å være en kilde til frustrasjon for henne - bare for dum antar jeg. I dag møttes vi alle sammen med vår andre datter på 25 år til lunsj, hun bor på den andre siden av byen og vi ser henne bare en gang i uken hvis vi er heldige siden hun jobber fulltid.


Vi hadde en fin tid da vår eldste datter fortalte at hun hadde lest noe interessant om et nytt felt innen medisinsk forskning. Jeg følte meg umiddelbart anspent da jeg visste at enhver av oss som tok opp et medisinsk emne var full av fare. Og riktignok gjorde datteren som tok medisinsk grad det ganske klart hva hun syntes om forskningen før den andre rakk å fullføre setningen sin.


Ingen av oss har opplæring i realfag, og det gjorde det ganske klart for oss at vi kaster bort tiden vår på å ha en mening om emnet. Min mann og jeg prøver å roe stemningen mens vår eldre datter forsvarer hennes rett til å lese det hun liker, og det hele ender med at 22-åringen er i høye følelser og forlater bordet for å sitte i bilen.


Etter at vi kommer hjem fortsetter hun i hysteri, og sier at hun er den rare og at ingen vil høre hva hun har å si. Vi sier at det ikke er sant, men at hun trenger å dempe svarene sine i en sosial situasjon og ikke få søsteren til å føle seg nedverdiget bare fordi hun ikke har en medisinsk grad.


Vi prøver å forklare at vi alle har våre kompetanseområder, og i en sosial situasjon må vi passe på at vi ikke bruker det til å få andre til å føle seg dårlige eller uvitende. Hun er så følelsesmessig reaktiv og føler at hun er offeret. Hun har intellektuell intelligens i store mengder - jeg kunne aldri vinne en krangel med henne. Men hennes emosjonelle intelligens kan være veldig dårlig. Jeg er på et punkt hvor jeg virkelig ikke vet hva jeg skal gjøre videre. Heldigvis bestemte hun seg for å oppsøke en psykolog selv.


Hun spurte oss om vi ville støtte henne økonomisk for å gjøre dette, og det gjorde vi. Jeg håper at de vil være i stand til å hjelpe henne i hennes frustrasjoner. Dette er en god mengde informasjon, og jeg er glad jeg fant bloggen din om forhold. Hei Gail, som en som kunne betraktes som begavet, og som ble mobbet og fysisk slik av jevnaldrende inntil ganske nylig, takk for at du forklarer så mye. Inntil nå ble jeg faktisk feildiagnostisert med sinneproblemer i stedet for depresjon, og det er ganske trøstende å vite at det ikke er slik at det er noe galt inni meg, og at det ikke er galt at jeg har få venner enn de fleste på min alder.


Hmm, nå vet jeg hva jeg kommer til å møte siden jeg nylig oppdaget at jeg er "begavet. Jeg tror utfordringen med denne artikkelen ligger i tolkningen og anvendelsen.


Det er mye nyttig informasjon i denne artikkelen, men ingen liker heller å føle seg bagatellisert eller stereotype. Eksempler på at jeg er en begavet voksen, og jeg fant artikkelen din fordi partneren min brukte den til å selv validere sine forutsetninger om meg i sammenheng med feilkommunikasjonsproblemer.


Mens noen aspekter ved karakteriseringen av begavede voksne her gir gjenklang hos meg, gjør andre ikke det. Og dermed kjennetegner ikke alt i denne artikkelen meg.


Anonym, selvfølgelig passer ikke alt som er oppført for alle. Forhåpentligvis vil partneren din bruke denne informasjonen til å forbedre sin forståelse av deg i stedet for å bruke den på en splittende måte. Vel, dette beskriver meg nøyaktig. Tusen takk for at du fikk meg til å føle meg forstått. Det er enormt vanskelig å være begavet og overleve i denne verden. Samfunnet belønner de talentfulle og smarte menneskene, men de som virkelig er begavede og koblet annerledes møter enorme utfordringer. Ekte begavelse er merket med ekstraordinær følsomhet og enorm intensitet, og bare å overleve betyr en enorm handling av kompromiss og mot.


Prestasjon kan bare begynne når han har forstått og bearbeidet egenskapene som følger med begavelse, og noen kan være ødeleggende som eksistensiell depresjon.


Kan ikke finne meningsfulle relasjoner for å dele de dypeste tankene og kan ikke forholde seg til noen på det nivået. Ensomhet, kjedsomhet og livets banalitet tar alle en toll på følsomheten til det begavede sinnet. Det hardeste og dypeste kuttet kommer imidlertid fra familien som forventer at du skal være som andre individer i familien og behandler deg som unormal og ufølsom.


Anonym, det høres ut som du virkelig sliter. Jeg håper du kan finne litt støtte og andre som forstår deg. Jeg har klart å overleve, men jeg har vært gjennom mange dårlige opplevelser i livet og så sakte innsett at jeg lider fordi jeg er annerledes. Nå med mye selvforståelse blir det utholdelig. Talenter, smarthet og intellektuell tidlighet er bare et veldig snevert syn på de begavede, og det kan variere i dybden.


Hvis noen er dypt begavet kan man gå gjennom en grundig gjenfødselsprosess som er ledsaget av eksistensiell depresjon. Dette er ikke noe mange psykologer og terapeuter kan forstå eller foreslå løsninger på.


De kan klare seg godt med livets sunne fornuftsspørsmål der de begavede kan mangle, men jeg tviler på om de kan forstå og kommunisere på den dybden, selv om de kan gjøre det bedre enn den vanlige mengden. Hvis vi prøver å diskutere med venner uten denne egenskapen kan det ende i frustrasjon. Dette er noe vi ikke tar opp i vanlige forhold og vennskap slik at vi kan overleve og klare oss i den normale verden.


Å uttrykke gavene man er født med er det mest tvingende behovet som er overveldende drivkraft i livet. Etter å ha taklet alt dette har jeg funnet den åndelige støtten som kan hjelpe å navigere gjennom dette og uttrykke min gave. Dette har dessverre tatt ganske lang tid, men jeg kom. Jeg har innsett at terapi ville ha hjulpet meg med andre problemer enn min gave eller problemer indirekte skapt av å være annerledes.


Terapi er alltid bra hvis vi har råd til det, men igjen kan vi møte den samme frustrasjonen hos terapeuten med mindre han eller hun er begavet til en viss grad og kan føle empati, ikke bare fordi det er jobben hennes, men fordi terapeuten virkelig forstår oss. Den beste måten å bekrefte følelsene våre og livet på er å finne noen som oss, men det skjer veldig sjelden, men når det skjer er det en god følelse.


Du føler at du er normal og at noe er galt med verden. Selv en slik hendelse kan være svært terapeutisk fordi den hedrer hvem du er og bekrefter din eksistens. Det beviser virkelig at du er begavet, og å dele synspunktene på et så dypt og dypt nivå beviser det at du har rett.


Som de sier er man alene på toppen, men for å bevise at man må møte en annen som uttrykker nøyaktig samme følelse. De begavede ser og oppfatter verden på en annen måte. Måten de ser på har en dybde og originalitet som vanlige individer viser liten interesse. Hvis du er en fyr, tenk på informasjonen du gir. Hvordan du skal få kvinnen til å forstå hvorfor du dro.


Vær åpen, ærlig og villig til å dele alt du skal gjøre videre. Les mer. Online dating når du skal møtes personlig. tinder dating. kristne datingsider. vårtids dating. Hvilke online datingsider er best.

No comments:

Post a Comment